Sprawienie, aby Twoja firma była widoczna online, ma kluczowe znaczenie dla jej sukcesu. Ale zważywszy, że tysiące innych firm konkurują o widoczność, jak się wyróżnia na tle innych? W ciągu ostatniej dekady rynek cyfrowy rósł gwałtownie. Podczas gdy proces sprzedaży rozpoczął się, gdy tylko odbiorca odebrał telefon, teraz ten proces rozpoczyna się, gdy osoba loguje się online. Ponad 85% konsumentów korzysta z wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia poszukiwanej usługi. Można powiedzieć, że zwyczaje zakupowe konsumentów zmieniły się na zawsze, podobnie jak rynek. Już samo posiadanie strony internetowej jest już niewystarczające, a więcej potencjalnych klientów niż kiedykolwiek generowanych online. Twoja firma musi działać mądrzej i szybciej, aby je odebrać. Powiedzmy na przykład, że jesteś lokalnym hydraulikiem. Poza konsumentami dokonującymi bezpośredniego wyszukiwania nazwy Twojej firmy, docelowy rynek ma zamiar udać się do Google, wpisać „murarz [nazwa miejsca]” i pozwolić mu to zrobić. I nikt nie ma czasu, aby zbadać całą drogę do 23 strony wyników w wyszukiwarce. Więc jeśli nie masz jednego z tych pożądanych spotów na pierwszej stronie lub szczególnie upartego konsumenta, nie masz szczęścia. W tym miejscu pojawia się Search Engine Optimization (SEO), czyli tak zwane pozycjonowanie. Jestem pewien, że w ciągu ostatnich kilku lat zauważyłeś ten mały skrót pojawiający się wszędzie, albo że zostałeś zaatakowany przez zimnych rozmówców oferujących bezpłatne konsultacje SEO, czyli do spraw pozycjonowania. I podobnie jak wielu właścicieli firm, możesz być nieco zaskoczony jego nagłym wzrostem w biznesowym leksykonie. Ze względu na raczej alchemiczny charakter istnieje wiele nieporozumień dotyczących tego, czym dokładnie jest pozycjonowanie i co może zrobić. Nawet w agencji ComWeb pozycjonowanie może czasami być trochę nieprzejrzyste. Ale dobry ekspert SEO, i jego wykonane prawidłowo działania, to powód, dla którego Twoja firma zamierza dostać się na tę stronę główną Google i być widzianym przez konsumentów na całym świecie. I nie mówimy o byciu na stronie 1 dla Twojej firmy. To zakłada, że ludzie już o tobie wiedzą. Nie, mówimy o wejściu na pierwszą stronę dla każdego z potencjalnych zapytań, które Twoi przyszli klienci wykorzystają do znalezienia oferowanych produktów i usług. Zapewnia przewagę konkurencyjną, jak żadna inna.