Streaming live ma wiele zalet – poznaj je wszystkie!

Jednym z głównych powodów, dla których streamingi live są tak ważne dla marek i osób fizycznych, jest poziom interakcji i zaangażowania, jakie oferuje. Żadna inna platforma ani strategia marketingowa nie pozwala na taki poziom interakcji. Transmisje na żywo, czyli streaming live, mają również najwyższy wskaźnik zaangażowania ze wszystkich typów treści. Na przykład podczas streaming live na pewnym portalu widzowie mogą publikować swoje komentarze, które pojawiają się na żywo automatycznie. Istnieje możliwość interakcji dla innych widzów z tą osobą, a także dla prezentera. Ta natychmiastowa gratyfikacja tworzy głęboki związek między widzami a prezenterem. Zachęca także więcej widzów do zaangażowania się w Twoje treści w nadziei, że dotrą do Ciebie. Interakcja w czasie rzeczywistym zbliża odbiorców do Ciebie i otwiera wspaniały kanał komunikacji. Możesz zadawać im pytania, aby lepiej ich poznać, a oni mogą zrobić to samo. Co więcej, kiedy wchodzą ze sobą w interakcję, tworzy to poczucie wspólnoty i będą Cię z nią kojarzyć. Prawdziwa interakcja, na którą pozwala transmisja na żywo, tworzy relacje z widzami. Filmy na żądanie po prostu nie mogą wywołać tego samego wrażenia, ponieważ widzowie mają mniej miejsca na identyfikację z prowadzącymi.

Fakt, że streaming live jest faktycznie na żywo, wnosi do niej element ludzki. W każdej chwili wszystko może się nie udać. Jeśli prowadzący popełnią błąd, jąkają się lub śmieją z czegoś, widzowie dostrzegają autentyczność i identyfikują się z nimi właśnie podczas gdy trwa streaming live. W przeciwieństwie do wiadomości telewizyjnych na żywo, gdzie kotwice wydają się sztywne i pozbawione emocji. Jak myślisz, dlaczego ludzie uwielbiają widzieć, jak popełniają błędy w telewizji na żywo? Humanizuje je i można się z tym powiązać.