W przeciwieństwie do zwykłego siłownika beztłoczyskowego Parker z prętem, cylinder bez pręta musi podtrzymywać powstałe momenty z przyspieszania i zwalniania. Wyobraź to sobie jako „szarpnięcie”, czyli tę samą siłę, którą odczuwasz podczas przyspieszania / zwalniania w samochodzie, który szarpnie się do tyłu / do przodu w samochodzie z powodu momentu siły. Siła w tych równaniach jest równa masie pomnożonej przez przyspieszenie (lub spowolnienie). Jeśli jest to siła zwalniająca, należy wziąć pod uwagę regulowaną amortyzację na końcu długości skoku. Dodatkowe siły mogą również wpływać na całkowitą siłę w obu kierunkach, takie jak siły tarcia i siły zrywające.
Montaż pionowy – Zastosowania pionowe mają dwie dodatkowe ważne uwagi dotyczące obciążenia. Najpierw musisz walczyć z grawitacją (lub grawitacją) podczas przenoszenia ładunku i przytrzymywania ładunku. Dodatkowo, jeśli trzymasz ładunek, musisz upewnić się, że siłownik beztłoczyskowy Parker nie przepuszcza powietrza i że dopływ powietrza jest stały, aby zapobiec ruchowi raz na miejscu z powodu grawitacji.
Jak działa więc siłownik beztłoczyskowy Parker? Podobnie jak silnik w samochodzie, cylinder pneumatyczny Parker działa poprzez wtłaczanie gazu lub powietrza do cylindra, który porusza tłok po osiągnięciu określonego ciśnienia. Tłok jest przymocowany do innego mechanizmu, który wykonuje pożądaną funkcję maszyny. Istnieją dwa różne typy cylindrów pneumatycznych. Pierwszy to cylinder jednostronnego działania. Ten siłownik beztłoczyskowy Parker ma jeden zawór powietrza, który służy do wejścia do cylindra, który z kolei popycha tłok w jednym kierunku. Tłok jest następnie zwracany przez urządzenie sprężynowe lub obciążenie tłoka po usunięciu ciśnienia powietrza.