Dochód jest głównym czynnikiem w wycenie każdego przedsiębiorstwa i w wycenie firmy. W szczególności ktoś oceniający wartość firmy przyjrzy się historycznym trendom w twoich dochodach. Na przykład wzrost dochodu brutto w ciągu ostatnich pięciu lat będzie miał pozytywny wpływ na to jaka będzie wycena firmy, podczas gdy tendencja spadkowa dochodu może służyć do dewaluacji działalności.
Podobnie jak w przypadku nieruchomości, w biznesie chodzi o lokalizację, lokalizację, lokalizację. Lokalizacja Twojej firmy jest głównym czynnikiem wpływającym na jej wartość i na to jaka wycena firmy zostanie wykonana. Jeśli masz niewiarygodnie innowacyjny pomysł i fantastyczny model biznesowy, może to nie mieć większego znaczenia, jeśli znajdujesz się w miejscu o małym potencjale rozwoju lub sukcesu. I odwrotnie, jeśli Twoja firma nie odnosi sukcesu, ale znajdujesz się w doskonałej lokalizacji, może to być bardzo pozytywne, jeśli chodzi o wycenę.
Jeśli chodzi o czynność jaką jest wycena firmy i przedsiębiorstw, pojęcie koncentracji można również postrzegać jako różnorodność obejmującą wiele różnych czynników działalności. Na przykład koncentracja klientów może być istotnym czynnikiem w wycenie firmy. Jeśli Twoja firma ma się bardzo dobrze, ale ma tylko kilku kluczowych klientów, miałoby to negatywny wpływ na jej wartość, ponieważ utrata jednego klienta mogłaby być dla firmy rujnująca. Z drugiej strony bardzo zróżnicowana baza klientów byłaby pozytywnym czynnikiem. Podobnie koncentracja produktu i koncentracja rynku mogą być głównymi czynnikami przy wycenie. Jeśli sprzedajesz tylko jeden produkt lub twoje produkty są atrakcyjne tylko dla bardzo określonego segmentu rynku, nie jest to uważane za tak wartościowe jak firma, która z powodzeniem sprzedaje różnorodne produkty i przemawia do zróżnicowanego rynku.