Jako właściciel lub inny starszy pracownik restauracji musisz koniecznie zrozumieć, że każdy wynajmowany kelner restauracyjny reprezentuje i ucieleśnia wartości Twojej firmy. Niezależnie od tego, czy Twój lokal serwuje wyśmienitą kuchnię, fast food lub potrawę domowej roboty, nie możesz przecenić wartości, jaką dobrze wyszkoleni kelnerzy i dobra obsługa mogą zapewnić doznaniom kulinarnym. Dobrym początkiem jest staranie się o zatrudnienie osób, które Twoim zdaniem są odpowiednie dla Twojej konkretnej działalności restauracyjnej i które przeszły kursy kelnerskie. Jednak wdrożenie ustrukturyzowanego programu szkoleniowego jakim są kursy kelnerskie dla serwerów restauracyjnych to świetny pomysł, aby zapewnić maksymalną satysfakcję klientów, powtarzalność działalności i lepszą reputację.
Oto kilka wskazówek na temat szkolenia kelnerów w restauracji.
1. Zachęcaj do komunikacji w zespole. Kluczowym aspektem poruszanym na kursach kelnerskich jest zachęcanie do komunikacji w zespole między pracownikami restauracji. Składanie zamówień, kontrola zapasów, planowanie i rezerwacje to potencjalne obszary problemowe w płynnym funkcjonowaniu każdej firmy restauracyjnej. Problemy często wynikają z braku scentralizowanej platformy komunikacji między menedżerami i kelnerami oraz między samymi kelnerami. Podczas gdy odbywają się kursy kelnerskie, szkoleniowcy kładą nacisk na znaczenie komunikacji w zespole i podkreślają, co może się stać, gdy istnieją bariery dla skutecznej komunikacji. Co więcej, podejmij kroki, aby wykorzystać technologię i szkolić serwery restauracji w korzystaniu z aplikacji do komunikacji zespołowej, która daje firmom i pracownikom pierwszej linii nowy sposób na bardziej efektywną komunikację. Dzięki funkcjom, które ułatwiają uwzględnienie zmian, śledzenie i żądanie zwolnienia oraz sprawdzanie dostępności pracowników, aplikacja komunikacyjna zaprojektowana specjalnie dla zespołów, które nie mają gotowego dostępu do skutecznej technologii komunikacyjnej w pracy.